Hoe Starbucks met Ezora meer controle kreeg op resultaat

In 2012 verkocht Anil Patil zijn 22 vestigingen van Domino’s Pizza en werd hij met 23.5 Degrees de eerste internationale franchisehouder van Starbucks. Anil wist dat hij voor zijn ambitieuze groeiplannen een platform voor het beheren van zijn bedrijf nodig had dat garant stond voor financiële controle, efficiëntie en zakelijke inzichten, ongeacht de omvang van zijn onderneming.

De uitdaging

  • Het bedrijf ging van start met één compleet nieuwe vestiging. Maar Anil was van plan om binnen vier jaar meer dan 100 winkels te openen.
  • Het groeiende managementteam zou regionaal verspreid opereren.
  • Er waren ingewikkelde rapporten nodig voor operations, financiën, de bedrijfsleiding, beleggers en de Starbucks Corporation…
  • Omdat de sector voor eet- en drinkwaren zo dynamisch is, moet je als bedrijf snel kunnen inspringen op veranderingen.

De oplossing

23.5 Degrees sloeg de handen ineen met Ezora en Twinfield van Wolters Kluwer. Samen wilden ze transformeren hoe het bedrijf zijn financiële backoffice zou aansturen. Het doel was meer efficiëntie en een hogere winst in een zorgvuldig gestructureerde omgeving.

Controle en Efficiëntie

Ezora heeft samen met 23.5 Degrees, het Starbucks Corporate-team en Micros een einde gemaakt aan tijdrovende, dure handmatige processen en de volgende processen volledig geautomatiseerd:

 

  • Boekhouding voor alle omzet en klantentransacties van Micros
  • Boekhouding voor alle facturen van Starbucks
  • Boekhouding voor de salarisadministratie

Analyse financiële prestaties

23.5 Degrees profiteerde van Ezora’s veelzijdige aanbod voor financiële analyse. De directie van 23.5 Degrees kon zich hiermee richten op het totaalplaatje, met key performance indicators, dashboards, winstgevendheidsrapporten en jaarrekeningen.

Inzichten in operationele prestaties

Ezora voegt intuïtieve, praktische informatie toe aan dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse prestatieoverzichten van elke winkel.

 

  • Directeuren en bedrijfsleiders kunnen met de cijfers een gedetailleerd beeld krijgen van de achterliggende factoren die prestaties bevorderen.
  • De resultaten van elke winkel worden vergeleken met andere perioden, plannen en benchmarks van andere winkels.
  • Met dagelijkse en wekelijkse e-mailmeldingen en kennisgevingen bij uitzonderingen weet je waar er sprake is van problemen, zoals slecht presterende medewerkers.

Impact voor 23.5 Degrees

Ezora maakt voor elke winkel betere beslissingen mogelijk. Ook hoeven minder tijd en middelen te worden besteed aan het handmatig opstellen van rapporten.

 

  • De boekhouding voor sales, contanten en arbeid wordt automatisch ingevuld en de productie en oplevering van winst-en-verliesrekeningen wordt geautomatiseerd. Hierdoor kan het bedrijf nu vijf dagen voor het einde van de maand de boekhouding afronden.
  • De accountingkosten zijn aanzienlijk verlaagd voor de onderneming.
  • Dankzij Ezora kunnen beleggers er op rekenen dat wanneer 23.5 Degrees zijn capaciteiten uitbreidt, dit niet ten koste gaan van de financiële controle.

Met Ezora en Twinfield weet ik precies hoe het ervoor staat met de prestaties van mijn winkels en kan ik me richten op het uitbreiden van mijn bedrijf.  Ezora is een unieke onderneming die zich altijd 100% inzet om in ons bedrijf extra verbeteringen door te voeren.”

Anil Patil – Founder 23.5 Degrees

Schrijf je in voor de Ezora nieuwsbrief

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.