7 januari 2016 – Ezora gaat samenwerking aan met Ctrl voor uitrol in Nederland

Ezora gaat samenwerking aan met Ctrl voor uitrol in Nederland

Datum: 7 januari 2016

Het Ierse techbedrijf Ezora, gevestigd in The Digital Hub in Dublin, heeft deze week een strategische samenwerkings- en resellerovereenkomst getekend met Ctrl B.V, het samenwerkingsplatform van Deloitte voor financiële dienstverlening voor het MKB en grotere ondernemingen. Ezora is een Ierse technologiestart-up, die bedrijven voorziet van slimme cloudbased business intelligence- en analysetools. De officiële samenwerking werd aangekondigd tijdens het ‘Enterprise Ireland event’ dat op 6 januari jl. plaatsvond in Amsterdam en onder andere werd bijgewoond door de Ierse premier Enda Kenny.

Beide partijen hebben, na een uitgebreide evaluatieperiode, verheugd kennis gegeven van de ondertekende samenwerkingsovereenkomst, waardoor Ctrl B.V. als verkoop- en implementatiepartner voor Ezora binnen Nederland zal optreden. In eerste instantie zal de samenwerking zich toespitsen op retailbedrijven. Daarna wordt de scope verbreed naar de financiële afdelingen van bedrijven in andere sectoren. Ctrl optimaliseert de samenwerking tussen accountants, cloudbased softwareleveranciers en MKB-bedrijven. Ctrl groeit momenteel snel en heeft plannen om haar diensten internationaal beschikbaar te maken.

Enda Kenny zei tijdens het Enterprise Ireland event het volgende over het nieuwe samenwerkingsverband: “De deal die we vandaag hebben aangekondigd tussen Ezora en Deloittes dochteronderneming Ctrl B.V is een goed voorbeeld van de mogelijkheden die er zijn om innovatieve Ierse technologiebedrijven groot te laten denken en over de grenzen te laten kijken om zaken te doen. Ik wens Ezora blijvend succes toe bij de uitrol van haar cloudbased diensten, zowel in Ierland als in internationaal verband.”

Alan O’Neill, medeoprichter en CEO van Ezora: “Dankzij deze nieuwe samenwerking met ctrl kunnen wij het brede commerciële bereik van de ctrl-organisatie benutten voor onze salesactiviteiten. Daarnaast profiteren wij van de toonaangevende professionele expertise van de implementatieconsultants. Dit zal niet alleen leiden tot nieuwe klanten in Nederland, maar ‒ nog belangrijker ‒ tot tevreden klanten die onze software kunnen gebruiken om beter gefundeerde beslissingen voor hun bedrijf te nemen op basis van onze business intelligence- en rapportagetools.” Internationaal toonaangevende merken, zoals McDonald’s en Starbucks, gebruiken Ezora om inzicht te krijgen in hun belangrijkste drijfveren van hun sales- en corporate performance.

Gert de Jong, directeur van ctrl: “We zijn verheugd over deze samenwerking met Ezora. Via het cloudbased Ezora- en het ctrl-platform kunnen ondernemers meer ‒ en ook realtime ‒ inzicht krijgen in hun bedrijf. Dit helpt MKB-klanten (met name in de retail) om naar een volgend volwassenheidsniveau toe te groeien.”

Julie Sinnamon, CEO van Enterprise Ireland, verwelkomde de samenwerking met de volgende woorden: Enterprise Irelands strategie focust zich nadrukkelijk op de ondersteuning van start-ups en Ezora is een voorbeeld van een hightech start-up met mondiaal potentieel. Wij zijn erg verheugd over de samenwerking met ctrl.

– einde –

Over Ezora:
Ezora is opgericht in 2008 en is thans gevestigd in The Digital Hub in Dublin. Het bedrijf stelt organisaties met haar software in staat om hun key performance indicators te managen, betere beslissingen te nemen en hun financiële resultaat te verbeteren. Het operationele team van Ezora heeft een schat aan ervaring opgedaan bij toonaangevende multinationals in de financiële dienstverlening, de technologiesector en de reiswereld in Europa, Noord-Amerika, Australië en Azië. Ezora begrijpt de behoeften en uitdagingen van haar klanten en is gedreven om continu te werken aan het verbeteren van haar technologie. Hierdoor kunnen klanten meer succes boeken onder de huidige economische omstandigheden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Frans Van Cauwelaert, Wilson Hartnell
E-mail: frans.vancauwelaert@ogilvy.com

Over ctrl:
Sinds 2004 is ctrl het online samenwerkingsplatform voor het MKB en middelgrote bedrijven. Het is onze ambitie om een optimale samenwerking te faciliteren tussen ondernemers, accountants, cloudbased software en uitvragende partijen, zoals de Kamer van Koophandel. Om dit te realiseren, hebben we een aantal koppelingen gemaakt tussen ons ctrl-platform en allerlei verschillende online diensten. Voorbeelden zijn het online boekhouden van onze partners, maar denk ook aan managementrapportages of jaarrekeningen.

Wij geloven dat de toekomst alleen maar meer mogelijkheden zal brengen om online samen te werken met allerlei typen organisaties en uitvragende partijen. Ons team ervaren professionals is daarom voortdurend op zoek naar oplossingen die het gemakkelijker, efficiënter en meer bevredigend maken voor ondernemers om zaken te doen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Karen van Schie, persvoorlichter
Tel: +31 6-82019154
E-mail: KvanSchie@deloitte.nl

Schrijf je in voor de Ezora nieuwsbrief

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.