Onze Ezora support
staat voor je klaar

Waarmee kunnen wij jou helpen?

ezora demo icon

Online Demo

Ezora in werking zien. Wij geven je graag een online demo.

ezora helpdesk

Helpdesk

Heb je vragen? Wij staan met ons team graag voor je klaar.

ezora faq

Veelgestelde vragen

Misschien heb je een vraag, die al reeds is beantwoord in de “Veelgestelde vragen”.

Releases

Bijblijven met de laatste ontwikkelingen in de software van Ezora? Lees alles op onze releases pagina.

Stel je vraag door middel van dit formulier.
Dan nemen wij contact met je op.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, doc, docx.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Twitter feed
onze support updates

Veelgestelde vragen

Wie gebruikt er Ezora?

We zijn er trots op dat meer dan 1000 klanten onze dienst gebruiken. Wie zijn die gebruikers? Lees hier onze klantverhalen.

Waar wordt mijn data bewaard?

De Ezora-dienst is in een cloud infrastructuur in Ierland gehost (AWS). Alle data staan binnen de Europese Unie en blijft ook daarbinnen.

 

Wat als ik van gedachten verander?

Ezora verwacht een minimum contractduur van 12 maanden. Na deze periode is er een opzegtermijn van twee maanden.

De hamvraag: wat kost het?

De kosten voor het gebruik van Ezora liggen aan het aantal rapporterende organisaties, het aantal datakoppelingen en of er gebruik wordt gemaakt van non-stop accounting automatisering. We werken samen met diverse partners om proposities voor verschillende branchegroepen te ontwikkelen. Voor een idee van de kosten per maand vragen we je om dit formulier in te vullen.  

Is er een Service Level Agreement?

Ja uiteraard, deze kan je hier lezen.

Heeft Ezora een consolidatie-functie?

Ja, Ezora kan diverse organisaties en kostenplaatsen op verschillende niveaus groeperen. Rapportages kunnen op verschillende niveaus worden gepresenteerd. We adviseren klanten om een eliminatie-administratie te gebruiken voor voorafgaande journaalposten die nodig zijn.  

Is er een handleiding?

Een geïntegreerde handleiding is in de maak. Voor systeembeheerders is een kennisbank beschikbaar. Tevens bieden online sessies aan om je op weg te helpen.

Is er een contract?

Wanneer je met Ezora wilt beginnen, sturen we je een elektronisch Orderformulier en de hier. Zo weten beide partijen precies wat ze kunnen verwachten van de dienst en de kosten. We gaan er vanuit dat je na het ondertekenen het ‘papierwerk’ niet meer hoeft te bekijken.

Wat is de contracttermijn?

Standaard is er een contracttermijn van 12 maanden opgenomen in de Algemene Voorwaarden.

Bieden jullie volumekorting?

De maandelijkse kosten zijn gebaseerd op het aantal rapporterende organisaties en datakoppelingen. We zouden echter geen goede ondernemers zijn als we niet openstaan voor onderhandelingen. We gaan het gesprek graag aan als er een goede business case is voor meerdere organisaties binnen dezelfde propositie.

Is er een standaardversie waar ik mee kan beginnen?

Om de implementatie van Ezora makkelijker en sneller te maken, hebben we verschillende sjablonen gemaakt. Elk sjabloon heeft een set van rapportages en dashboards die relevant zijn voor de betreffende boekhoudsystemen en databronnen. Er is echter genoeg flexibiliteit om Ezora aan specifieke wensen aan te passen.

Wat voor uptime kan ik verwachten?

Uiteraard hebben we de Ezora dienst gebouwd zodat het betrouwbaar, robuust en veilig is, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar. Er zijn echter situaties die we niet voorzien hebben waardoor de dienst niet bereikbaar is. We zijn trots om te melden dat dit in de laatste 7 jaar 1 keer gebeurd is. We kunnen daarom dan ook met zekerheid een beschikbaarheidsgraad (uptime) garanderen van 99.6% in onze Algemene Voorwaarden. In de Uptime rapportage kan je zien wat onze werkelijke performance was.

Is jullie service veilig, schaalbaar en betrouwbaar?

In 2015 hebben we onze gehele systeeminfrastructuur naar Amazon verhuisd, omdat we ervan overtuigd zijn dat ze het beste fundament bieden voor de bouw van een online dienst als de onze. Het Amazonplatform geeft ons alle tools en besturing om een veilige, betrouwbare en extreem schaalbare dienst aan onze klanten te bieden. Je hoeft ons niet op ons woord te geloven: we laten onze dienst regelmatig door externe partijen testen om absoluut zeker te zijn dat we niets hebben gemist. Het blijft immers mensenwerk!

Ik wil alleen maar beperkte toegang geven. Is dit mogelijk?

Ja. Door verschillende gebruikersrollen in het systeem op te zetten, zien gebruikers alleen die informatie, dashboards en rapporten die voor hen relevant zijn.

Hoe lang duurt de implementatie?

Als we al een koppeling hebben met je huidige bedrijfssystemen, is het een kwestie van een paar dagen. Wil je ook data invoeren van een nog niet gekoppeld systeem, dan duurt het wat langer. Het ligt dan aan het type van de data en de manier waarop de data aan ons wordt aangeleverd.

Hoe is jullie ondersteuning georganiseerd?

Tijdens de implementaties zorgt een van onze partners ervoor dat Ezora zo is opgezet dat je er het meeste uithaalt. Na de implementatie staat onze helpdesk voor je klaar om vragen te beantwoorden, via een online helpdesk of chat. Ons doel echter is om ons product continu te verbeteren zodat alle basisvragen tot een minimum worden beperkt. Dat helpt jou en ons!

Heeft Ezora specialistische kennis in de horeca sector?

Ja. Vanaf dag één staan de wensen en behoeftes van horecaondernemers centraal in de ontwikkeling van Ezora. Ons team heeft uitgebreide retailervaring. Vooral door nauwe samenwerking met onze klanten kunnen we ons product aanpassen en verfijnen. Op die manier blijft het waarde toevoegen in de constant veranderende retailmarkt.

Heb ik mijn eigen IT-experts nodig om Ezora op te zetten?

Nee. We hebben meerdere implementatiepartners die je kunnen helpen met alle expertise die je nodig hebt om het gebruik van Ezora te starten. Als je vragen na de implementatie hebt, kun je je vragen stellen op onze website en via onze helpdesk.

Kan ik zelf veranderingen implementeren?

Ezora levert een standaard set van rapportages en dashboards die relevant zijn voor de systemen die jij in je organisatie gebruikt. Je hebt de mogelijkheid om bepaalde aanpassingen zelf te maken (bijvoorbeeld het aanmaken of verwijderen van gebruikers, rapporterende eenheden en wijzigingen in dashboards). De rapportages en koppelingen echter zijn standaard voor je opgezet. Als dit niet voldoende is, hebben we verschillende implementatiepartners die je helpen met de rapporten die je nodig hebt.

 

Welke (boekhoud)systemen worden ondersteund?

Bekijk deze pagina voor een actuele lijst van alle (boekhoud)systemen waar Ezora mee gekoppeld.

 

Mijn POS-systeem schiet transacties niet in mijn boekhoudingssysteem. Kan Ezora helpen?

Ezora heeft een accountingmodule die automatisch de gewenste boekingen van je POS-data genereert en deze in je boekhoudsysteem schiet. POS-transacties en kasstromen uit je POS-systeem worden opgepakt en met een intelligent mappingsproces naar boekingen ‘vertaald’.

Dit maakt het mogelijk om op het gewenste groeperingsniveau te rapporteren in je boekhoudsysteem zodat brutomarges te berekenen.

Als ik nieuwe boekhoudcodes in mijn boekhoudingssysteem toevoeg, pakt Ezora deze dan ook op?

Als er nieuwe codes in het boekhoudingssysteem worden toegevoegd, dan krijgt de systeembeheerder een alert om deze codes aan de structuur toe te voegen. Afhankelijk van het boekhoudingssysteem kan de beheerder deze structuur direct in Ezora beheren of de structuur wordt automatisch afgeleid vanuit het boekhoudingssysteem.

Kan Ezora me helpen met cash management?

Ja. Ezora is vooral geschikt voor cash management bij retailers die wekelijks of dagelijks een kas reconciliatie nodig hebben, met oog op het risico op fouten en het aantal transacties.

Geen makkelijke taak als je dit tussen verschillende vestigingen moet doen! Onze klanten met meerdere vestigingen zijn bijzonder enthousiast over hoe we ze helpen een stevige grip op de cash te houden.

Kan Ezora me bij het maandeindproces helpen?

Ja. Naast een rapportagetool heeft Ezora een accounting automatiseringsmodule. Deze genereert de invoer die nodig is voor je bedrijfssystemen en schiet het in je boekhouding. De module doet dit geautomatiseerd zodra de data is goedgekeurd. Het is mogelijk het elk uur te genereren! Door dit soort taken te automatiseren en rapportages automatisch te genereren, verlaagt Ezora de tijd die nodig is voor het maandeindproces.

Kan Ezora automatische rapportages vanuit mijn administratie draaien?

Ja. Ezora kan automatisch de financiële data uit een aantal online boekhoudsystemen halen. Bekijk deze pagina voor een complete lijst van alle ondersteunde boekhoudsystemen. Als het systeem dat jij gebruikt, er niet bij staat, kun je staten van rekeningen handmatig uploaden.

 

Welke type rapportages biedt Ezora me?

Voor een compleet inzicht in je organisatie wil je toegang tot financiële rapportages als winst- en verliesrekening, kasstroomoverzicht en de balans. Tegelijk wil je deze basis KPI’s combineren met een set van operationele parameters die relevant voor je organisatie zijn (zoals uren, productverkoop, verkoopdata, klantdata, etc.) Elk systeem dat je in je organisatie gebruikt, geeft je ongetwijfeld een schat aan informatie in relatie tot het gebied van het systeem. Maar is het niet altijd makkelijk om een samenvattend beeld te krijgen dat alle die individuele systemen combineert. Ezora is ontworpen om precies dat te doen!

 

Is er een prijs per rapport?

Nee. Ezora kent een vaste maandelijkse prijs per rapporterende organisatie. Afhankelijk van het aantal en type datakoppelingen is het maandelijkse bedrag hoger of lager. Een set aan rapporten, gerelateerd aan een bepaalde koppeling, zit bij het bedrag in. Als de standaardset niet afdoende is, is er een mogelijkheid om rapportages op maat te laten maken. Voor dit soort maatwerk rekenen we een consultancy-tarief.

Ik wil mijn actuele financiële data vergelijken met verschillende gebudgetteerde opties. Is dat mogelijk?

Ezora beschikt over een importeerfunctie waarmee je budgetcijfers kunt importeren, op account code en andere dimensies (zoals kostenplaats, profit center, project, product, etc.). Werk je op basis van een vast jaarlijks budget en meerdere prognose herzieningen, dan kun je deze verschillende versies eenvoudig importeren door de budget code te veranderen. Draai je dan een rapportage, dan kun je kiezen tegen welke versie van het budget/de prognose je het wilt vergelijken.

 

Ik wil onze personeelsinformatie combineren met de financiële data. Hoe werkt dat?

Vaak staan personeelsdata in een andere frequentie opgeslagen (op uur- of dagbasis) dan je financiële data (maandelijks of een financiële periode). Ezora heeft een kalenderfunctie die dagen in de financiële periode laat zien. Deze kalenderfunctie is vervolgens de basis om de data van je personeel en financiële data uit de zelfde periode te groeperen.

Ik wil zelf een set van data aan de rapportages toevoegen. Hoe doe ik dat?

De importfunctie van Ezora maakt het mogelijk om eenvoudig je eigen data in Ezora te importeren om zo de financiële/POS-data die er al in staat, te verrijken. Denk bijvoorbeeld aan specifieke marketingdata die je wil vergelijkingen met de actuele verkoopdata.

Kan Ezora rapportages draaien van kostenplaatsen, profit centers en op projectniveau?

Het is gebruikelijk dat verschillende vestigingen financieel onder één organisatie vallen. Deze individuele locaties zijn als losse accounting dimensies op te zetten. Vervolgens haalt Ezora hier de data van op en toont het in een aparte rapportage. Op die manier is het vrij eenvoudig om gebruikers alleen toegang te geven tot de cijfers van hun locatie. Het overkoepelend management kan net zo eenvoudig vergelijkingen tussen de locaties make

Kan Ezora mijn financiële verslagen maken?

Ja. Ezora komt standaard met een complete set aan managementrapportages, die op maat voor je organisatie gemaakt kunnen worden indien gewenst.

Kan ik overzichten met mijn bank delen?

Ja. In Ezora kun je meerdere gebruikersrollen aanmaken met beperkte toegang. Zo kun je externe partijen online toegang geven tot een afgeschermd deel van je informatie. Daarnaast geeft een specifieke module je de mogelijkheid om hier voorwaarden aan te koppelen. Zo kun je de juiste data toegankelijk maken op het moment dat het compleet en bevestigd is.

 

Kan ik wekelijkse rapportages draaien?

Ja. Alle brondata is op de kleinst mogelijke frequentie opgeslagen (zoals tijd, dagdeel, dag, week, maand of financiële periode). Rapportages kunnen per dagdeel, dag of week worden gedraaid, afhankelijk van het doel van de rapportage.

Kan ik met een knop een complete set van rapportages uitprinten?

Nee. Op dit moment is er geen functionaliteit om een meerdere rapporten te combineren in 1 rapport. Wel kan je de belangrijkste dagelijkse / wekelijkse KPI’s ontvangen in de Pulse email.

Kan ik rapportages printen?

Ja. Financiële verslagen en rapportages kun je als pdf opslaan of direct printen. Transactie-rapportages kun je ook als Excel-document opslaan.

Kan ik in rapportages duiken om de facturen achter de kosten in te zien?

Ja. Als je een verwerkingstool voor je infacturen gebruikt, zoals Basecone of ReceiptBank, is het met Ezora mogelijk om de documenten van een transactie op te vragen en in te zien. In een winst-verlies overzicht kom je via een transactieregel op het onderliggende document, zonder het overkoepelende overzicht te verlaten.

 

Kan ik mijn resultaten vergelijken met die van vorig jaar en het opgestelde budget?

Ja. Ezora vergelijkt je actuele resultaten met die van vorig jaar of vorige jaren, met het budget en verwachte resultaten. Het geeft je ook de mogelijkheid om je onderneming te benchmarken.

Kan Ezora me helpen om mijn onderneming op te schalen?

Ja. Ezora is bij uitstek geschikt voor retailers die ambitieuze groeiplannen hebben. Het is redelijk eenvoudig om 1 of 2 vestigingen te managen. Meer dan 2 vestigingen is andere koek. Ezora helpt organisaties die bewezen hebben dat ze met 1 of 2 vestigingen winstgevend kunnen zijn. We helpen je je business te groeien door relevante en actuele informatie te geven over hoe elke vestiging presteert.

Kan Ezora een verwachting van de cash flow geven?

Nee. Ezora is geen liquiditeitsprognose tool.  Het is echter wel mogelijk om de verwachte cash flow op basis van dagelijkse / wekelijkse doelstellingen te berekenen. Dagelijkse doelstellingen kunnen eventueel door Ezora berekend en opgeslagen worden.

Is er een maximum hoeveelheid informatie die ik erin kan zetten?

Nee. De infrastructuur van Ezora is gebouwd om schaalbaar te zijn. Het systeem kan grote hoeveelheden data verwerken; denk aan miljoenen transactieregels per dag. We baseren de prijs op een vast tarief per maand per rapporterende organisatie; afhankelijk van het aantal en het type datakoppelingen, is dit bedrag hoger of lager. Het bedrag is inclusief alle datamanagement.

Kan ik informatie van sales-, personeels- en financiële systemen in Ezora-rapportages combineren?

Ja. Ezora is zo ontworpen dat het data van verschillende systemen samenbrengt in rapportages en (email)meldingen. Er zijn meerdere koppelingen met veelgebruikte systemen. We voegen hier graag nieuwe systemen aan toe. Je hebt ook de optie om data handmatig in te voeren.

Kan ik mijn sales rapportages automatiseren zonder bestanden te hoeven uploaden?

Ja. Daarvoor bestaan er standaard koppelingen, zoals bijvoorbeeld met Lightspeed, Revel, Eijsink Winsale, Extendas en meer. Bekijk hier een compleet overzicht van onze partners.

 

Moeten we een Verwerkersovereenkomst afsluiten?

Ezora verwerkt onder andere persoonsgegevens voor en in opdracht van de Klant. Ezora en de Klant zijn daarom verplicht volgens de AVG Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) om een Verwerkersovereenkomst te sluiten. Volgens de AVG is Ezora ‘verwerker’ en is de klant ‘verwerkingsverantwoordelijke’. De Verwerkersovereenkomst is een onderdeel van de Algemene Voorwaarden, die beide partijen ondertekenen. 

Maakt Ezora gebruik van subverwerkers en waar wordt alle data opgeslagen?

De Ezora dienst is volledig in-house ontwikkeld en draait op Amazon Web Services (AWS). Alle data die het Ezora platform verwerkt blijft binnen de E.U. Het volgende document geeft meer inzicht in de maatregelen die we genomen hebben om de Ezora dienst zo betrouwbaar en veilig mogelijk te maken.

Om de Ezora dienst te ondersteunen, maken onze sales, support en administratie afdelingen, o.a. gebruik van cloud software die buiten  de E.U hun data opslaan. Een lijst van deze subverwerkers kan je hieronder vinden:

Subverwerker Doel Data lokatie / Data protectie
Google Mail / Apps Email communicatie en Document sharing Google informatie over AVG
AgileCRM Ter ondersteuning van support en sales activiteiten EU Data Shield
WordPress Ezora website (.com en .nl) EU
Xero Accounting US. Xero GDPR informatie pagina.
Stiply Contractverwerking AWS EU. Privacy informatie.
Trello Project management EU Data Shield
Amazon Web Services (AWS) Infrastructuur voor het uitvoeren van de Ezora dienst EU, AWS GDPR informatie pagina.
Zoom Screen sharing en Conference t.b.v support en sales activiteiten EU Data Shield

Ezora uptime rapportage

Maand Controles uitgevoerd Uptime
December 2018 9007 100%
November 2018 9296 100%
September 2018 8994 100%
Augustus 2018 9285 100%
Juli 2018 9259 100%
Juni 2018 9006 99.94%
Mei 2018 9365 100%
April 2018 9078 100%
Maart 2018 9370 100%
Februari 2018 8516 99.96%
Januari 2018 9585 99.99%
December 2017 9382 100%
November 2017 9195 100%
Oktober 2017 9523 100%
September 2017 9195 100%
Augustus 2017 9471 100%